16 d’octubre Dia Mundial de l’Alimentació
Actualitat
16 octubre 2017
16 d’octubre Dia Mundial de l’Alimentació

En el Dia Mundial de l’Alimentació aprofitem per informar-vos que l’Agència de Salut Pública de Catalunya ha editat una nova piràmide de l’alimentació saludable. 

Un dels objectius de la piràmide és facilitar als ciutadans una adequada selecció dels aliments que cal consumir per fer una alimentació equilibrada

Amb aquesta nova edició es reforça la importància del consum de fruita, verdura i llegums i es ressalten els estils de vida saludables. Una bona alimentació millora el rendiment físic i psíquic i protegeix contra malalties cardiovasculars, el càncer i altres trastorns crònics. Només el 12% de la població segueix la recomanacions de consumir cinc racions de fruita i/o verdura al dia.

Una alimentació sana és la base per a un bon estat de salut. Cal menjar de manera variada i equilibrada, amb l’aportació de l’energia i tots els nutrients adequats a les necessitats de cada persona segons l’edat, el sexe, la talla i el seu nivell d’activitat física. A més de tenir en compte els aspectes nutritius dels aliments, és important seguir les normes correctes d’higiene a l’hora de transportar-los, preparar-los i conservar-los en l’àmbit domèstic per evitar possibles intoxicacions i infeccions alimentàries.

En la població general, la ingesta diària de cinc racions de fruita i/o verdura es considera un bon hàbit. Segons les darreres dades de l’Enquesta de salut de Catalunya, l’any 2011, l’11,4% de la població general segueix aquesta recomanació (8,7% dels homes i 14,1% de les dones). Entre els menors, el percentatge es redueix a la meitat (6,5%).

Les principals aportacions que incorpora la versió actualitzada de la piràmide de l’alimentació saludable són:

– La priorització de fruites i verdures, llegums i altres aliments rics en fibra a la base de la piràmide (com a base de l’alimentació).

– L’èmfasi en les varietats de cereals integrals (pa, pasta, arròs).

– La preferència pels làctics baixos en greix (desnatats i semidesnatats).

– La recomanació de dur a terme un estil de vida actiu, en el dia a dia i també en les activitats d’oci i lleure.

La recomanació d’incloure preferentment aliments frescos, locals i de temporada, així com promoure el menjar a taula i amb moderació, potenciant els aspectes convivencials.

Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on FacebookEmail this to someone

Oficina Jove del Pla d'Urgell
Grup La Forestal d'Urgell, 3 baixos
Mollerussa 25230 (Lleida)
Telèfon: 973 60 09 57
606 22 86 13
pladurgell@oficinajove.cat
Destacats
Garantia Juvenil Feina Activa – SOC Talleristes Ajuda’ns a millorar Subscriu-te